Tuesday, July 20, 2010

menutup aurat

errr
menutup aurat?!
selalu bila cakap pasal menutup aurat, masyarakat sekarang sangat2 suka mengaitkan kaum wanita
haisy
yang lelaki pun ingat2 sikit
kita pun mempunyai kewajipan untuk menutup aurat
jadi, jangan lupa lah ye
sama2lah kita perbaiki diri
sebagai peringatan untuk diri saya yg selalu alpa dan leka dan juga untuk sahabat2 yg lain
insyaAllah

Tuesday, July 13, 2010

bodoh?!

petang tadi, ketika sedang memandu dalam hujan yg renyai-renyai

tiba2 ada seorg pak cik yg cuba membelok di sebelah saya

kalau nak belok je tak pe

ini tak, sambil membelok, menekan 'hon' dengan sekuat hatinya

sambil memaki saya dengan makian yang lebih kurang berbunyi "bodoh!!!! bla3...."

masyaAllah

ape la nk jadi ngn pak cik ni, rasanya sudah makan garam banyak dari saya

tapi .....

haisy

terdiam saya dibuatnya

sabar je la.....


Saturday, July 10, 2010

apakah?!

salam

hari ini,sangat bz, pelbagai tempat telah dituju
majlis cukur jambul, 'seseri' open day carnival, jalan2 cari kerja bersama 'pokyus' n
kenduri tahlil arwah
uisy,
agak penat
tapi, Alhamdulillah krna dengan limpah kurniaNya dipanjangkan umur dan dimurhkn rzki
hari ini agak menarik, sbab jumpa mcm2 jnis org
tapi, yg paling menarik adalah time majlis cukur jambul tadi

nak dijadikan cerita, sedang 'mr X' memotong jambul bayi kecil tersebut, sempat lagi dibibirnya bercakap2 mngenai politik, haisy..
apakah?!
sy pun x tau la sape bnar or sape salah
kalu btl xpe, klu salah kn susah, x psl2 karang termengata n terfitnah org
tp, bercakap mengikut keadaan la ye
ahah
mr X oh mr X
mngkn tak prlu nk ckp2 prkra politik yg tak tau sejauh mana kebenarannya tu di hadapan baby trsebut
kalaulah baby tu boleh bercakap x taula ape yg dia nk cakap kn..isy3

p/s : niat di hati sya, bknlah utk mengajar, tapi utk renungan kita bersama terutamanya peringatan buat diri sya yg selalu lupa ni dan sahabt2 yg lain...n sya juga x tujukn kpda sesiapa....mudah-mudahan kita mengambil iktibar....klu ada ksalahan yg sya lakukan, pintalah bantuan dri shbt2 sekalian utk menegur n memperbetulkan

insyaAllah