Friday, March 19, 2010

lelaki dan calon isteri

lelaki...
bila nak cari calon isteri macam2 kriteria yang diberi
nak pandai masak la, pandai buat tu la n pndai buat ni la..
tak salah rasanya klu nk memilih
tapi, janganlah terlampau cerewet sehinggakan diri sendiri tak dicermin dahulu
cuba tanya soalan ini pada diri anda wahai lelaki
(tidak terkecuali juga diri ini)
'bolehkah aku menjadi imam/ketua keluarga?'



Thursday, March 18, 2010

tips berjimat ketika membeli barang dapur


1. seperti biasa, buat list barang2 yang diperlukan

2. isi perut anda sebelum ke kedai/pasar raya (sdkt sbnyk dpt mengurangkan rasa nak makan/minum yang menyebabkan anda nak membeli makanan/minuman yang anda rasa mcm best je)

dan ingatlah

'membazir amalan syaitan'

cubalah ye....

insyaAllah