Tuesday, December 30, 2008

tag by sos

1. Apakah benda yang paling penting dalam hidup kamu?
klu benda,of cozla my hp

2. Apakah benda terakhir yang kamu beli dengan wang sendiri?
kuey teow kungfu...sdap ooo

3. Di manakah tempat impian perkahwinan kamu?
erm x plan lg....depend on my mood n my future wife die nk khwn kt mane...

4. Berapa lama anda rasa hubungan kamu berkekalan?
hubungan ngn sape ni?!
menjadi 1 persoalan..
huhu

5. Adakah anda dilamun cinta?
erm....ntah
haha

6. Di manakah restoran terakhir kamu makan malam?
kat sblah stsn komuter rawang...ntah ape ntah name kdai 2

7. Namakan buku terakhir yang kamu beli?
the gift by cecelia ahern

8. Apakah nama penuh kamu?
muhammad asyraf bin shahiful bahari

9. Kamu lebih senang dengan mak atau ayah?
depend
tp same je r,coz parent kn..

10. Namakan seseorang yang kamu ingin jumpa untuk pertama kalinya dalam hidup anda?
erm...sapela agknye ek?!

11.Sebutkan 8 nama sahabat yang paling rapat dengan kamu?
banyak sangat yg rpt...so,x dpt nk menamakn mreka2 itu
8 mane cukup weyh

12. Adakah kamu mencuci pakaian anda sendiri?
-klu kt rmh depend r,sape yg pgang machne,die r bsh...bkn ssh pun,juz tkn2 je
-klu kt clge bsh sndri,hntr rmh,
or
laundry(laundry free,tp bru 2 kli hntr,baik x aku???)
huhu

13. Tempat yang paling seronok kamu mahu pegi?
my future university!!!!!!!!
insyaAllah


14. Pelukan atau ciuman?
both blh x????
haha

15. Butirkan 5 perkara tentang orang yang tag kamu
-revorian
-rugby player
-skrg kt uniten
-die pnah kate yg die ske mkn sos
-rumah kt melaka

16. 8 perkara yang amat saya gilai buat masa sekarang
-seseorang ...huhu
-hockey
-call org
-surf internet
-music
-makan
-masak
-wat homework...banyak gle!!!!!!!!!!n cuti nk hbs da...huh



17. 8 perkataan yang sering di ucapkan
-sengal
-ntah
-erm,x prasn la plak prkataan pe....bnyk sgt la weh,klu tls lbh 8 ooo


18. 8 buah buku yang paling terbaru dibaca.
-the gift
-business accounting
-CIE accounting
-comprehensive economics guide
-economis john sloman sixth edition
-oxford pure mathematics
-reader's digest
-galaxie


19. 10 lagu yang saya boleh dengar berulang kali.
goodbye my lover -james blunt
you're beautiful-james blunt
every little things you do-westlife
mimpi yang sempurna-peterpan
semua tentang kita-peterpan
we are coming back-acab
you and me-lifehouse
this i promise you-nsync
lost-coldplay
menanti sebuah jawaban-padi

20. 8 perkara yang saya pelajari tahun lalu
-belajar apa itu erti persahabatn yg sebenar drpd sahabat2 revo....thanx 2 all revorian!!
-belajar 10 sbjct SPM...thanx 2 sume yg mengajar
-blajar erti perpisahan yang sementara.....berpisah dgn revorian buat seketika...insyaallah berjumpa lg di kemudian hari
-belajar bertolak ansur.....thanx 2 girl revo yg tlh bnyk menginsafkan diriku ini especially girl sateria n girl 5sc 1
-blajr utk tidak menilai seseorang itu dari luaran
-blajr untuk tidak pentingkan diri sendiri...thanx 2 acab
-bljar utk tidak lagi menghempas barang....thanx 2 farah nabila
-dan lain2 lg.....bnyk oo bnde yg dipelajari thn lpas...x ckp klu nk disenaraikn


20. Mari men'tag' 9 orang lain.
~leesa
~mashi
~fatin afiqa
~shiela
~ain intec
~subaili
~afiq che johari
~kushairi
~ct mashitah

apple

'an apple a day,can keeps the doctor away'

this post is about 'apple'

however,its not about myself

it is about the apple pie that i've made yesterday

it was my first home made apple pie

it's fun to bake it

and the taste was 'OK' la,even not perfect

huhu

wanna try??

come to my house and let's bake together

huhu

finally,here they are!!!!!!!!!!!













































Saturday, December 27, 2008

tag by mashi

aaaaaaaaaaaa
i,ve been tag by mashi

1.What is the relationship of you and him/her?
she is my friend

2.Your 5 impressions towards him/her
-love her bf very much
-love ice skating damn much...ahakz
-hardworking...btl ke mashi???
-caring
-love pink...i think so,coz tgk brng2 die bnyk pink clr


3.The most memorable things he/she had done for you.
she tag me

4.The most memorable things he/she have said to you?
"masuk gear 1 dlu,xkn nk trs gear 5,mltop r engine"
or sumthin like that la
do u rmmbr this mashi?
huhu

5.If he/she become your lover, you will...
she's my friend's gf la...how can i betray my friend
btl x?!

6.If he/she become your enemy, you will...
cool down myself,and be patient,coz,sabar itu sparuh drpd iman

7.If he/she become your lover, he/she has to improve on...
nak ke ko jd my lover?!
huhu

8.If he/she become your enemy, the reason is...
don't know
and hopefully she'll not become my enemy

9.The most desirable thing to do on him/her is?
ice skating
u love ice skating rite?????
huhu

10.The overall impression of him/her is...
erm...a 'good girl' i think so
ahakz...

11.How do you think the people around you will feel about you?
don't know...coz i can't read people mind
unless i am edward cullen

12.The character of you for yourself is?
simple and loyal
did u guys think im that type of person?!

13.On contrary, the character you hate of yourself is?
sometime i'm quite lazy

14.The most ideal person that you wanna be is?
just want to be myself
and want to improve to become a better person
insyaAllah

15.For the people who care about and likes you, say something about them.
i d0 care and like u t0o even s0metimes i didn't sh0w it .(^_~)
(eh...ayt kte same r)

16.10 people to tag:
1.mashi
2.wani kyuem
3.shiela
4.afiq johari
5.leesa
6.sos
7.fauzan intec
8.subaili
9.leesa
10.kushairi

17.Who is no. 2 having a relationship with?
my 'kawan lepak2' at kyuem,she's very cool...n havng relationship with ermm,nk bgtau ke wani???

18.Is no. 3 a male or a female?
female
19.If no. 7 and no. 10 were together, would it be a good thing?
h0m0??n0 way !haha .

20.How about no. 5 and 8?
leesa is taken already
and subaili?! x tau la

21.What is no. 1 studying about?
engineering

22.Is no. 4 single?
don't know la
afiq,plz give me the answer
asap!!!!!!!!

23.Say something about no. 6
dye study kat uniten sekarang...ex pendetanian...a revorian 2...rugby player....
n bla3

Thursday, December 25, 2008

hutang?!

masih dalam percutian
percutian yang sudah hampir ke penghujungnya
tetapi diri ini merasakan satu bebanan yang masih belum dilepaskan
cuba mencari-cari di sekitarku masih tidak ku jumpa
di dalam kotak,di atas meja,di luar dan di semua tempat
masih tidak ku jumpa bebanan tersebut
cuba memikirkan
"apakah aku mempunyai hutang?!'
oooohhhh
memang benar
diriku mempunyai hutang yang terlampau banyak
tetapi hutang-hutang ku itu bukanlah berbentuk wang ringgit yang manusia berlumba-lumba mengejarnya
tetapi,hutang-hutang ku itu bebentuk kerja rumahku yang terlampau banyak
arggggggghhhhhhhhhhhhhhh
setelah banyak masa yang terbuang,akhirnya baru ku sedari hutang-hutang ku itu

'bila patut ku langsaikan hutang-hutang ku itu?!'

persoalan itu kini terngiang-ngiang bermain di fikiranku
perkara ini mengingatkan diriku ini pada zaman persekolahanku
ketika aku di bangku sekolah menengah
banyak juga kerja rumah yang dibekalkan oleh para pendidik di sekolahku
namun begitu,tidak pernah ku lakukan kerja-kerja itu pada awal waktu
kebiasaannya,di penghujung cuti
atau pada waktu PREP malam padi hari terakhir cuti
meminjam dan meniru merupakan amalanku sewaktu di bangku persekolahan
satu perkara yang menyeronokkan
jika diimbau kembali kenangan lalu
malam PREP itulah merupakan antara malam yang paling seronok
ramai saudaraku berjalan ke sana ke mari mencari-cari buku untuk dipinjam
begitu juga diriku ini
bagi yang sudah selesai melangsaikan hutang mereka
malam itu adalah malam yang paling bahagia buat mereka
maka kesenanganlah bagi mereka
huhu
operasi pinjam-meminjam berjalan dengan giatnya
ayat-ayat seperti

"weh,pinjam homework bio hang"


"after hang boleh?'


"weh,lepas hang guna buku __________,mai kat aku plak "


"_________,nak pinjam kertas math hang boleh tak?"



selalu bermain di bibir-bibir anak muda yang digelar revorian
jika di kelasku,nama-nama seperti anam,john,farah,shiela acap kali menjadi pilihan utama untuk diisi di tempat-tempat kosong di atas
hal ini adalah kerana mereka merupakan pelajar-pelajar yang begitu berdedikasi dalam operasi melangsaikan hutang mereka
huhu

waktu yang amat singkat untuk PREP malam itu digunakan sebaik-baiknya untuk melangsaikan hutang yang terlampau banyak
segala kerja yang diberikan untuk jangka masa yang agak lama cuba disiapkan pada waktu yang singkat itu
apabila tepat jam 2230,masing-masing menapak keluar dari kelas
bagi yang perempuan,dewan makan menjadi hala tuju mereka untuk menambah tenaga setelah penat bekerja
bagi yang bergelar lelaki,masjid muadzam menjadi destinasi untuk melangsaikan hutang yang masih belum diselesaikan kepada Ilahi iaitu solat isya'
kadang-kadang ada juga hamba Allah yang bergelar lelaki tidak terus ke destinasi sepatutnya
(diriki ini juga kadang-kadang tidak terkecuali...huhu)
ada yang bertebaran di hadapan dewan makan
sambil menanti di hadapan pintu dan di tepi tingkap
mata dicuci dengan 'mengusha'pelajar-pelajar puteri sehinggalah pintu dibuka
tetapi bukan semua,ada juga yang berbual-bual sesama sendiri
dan ada juga yang terus menapak ke kawasan asrama
jika tiada warden yang meronda.maka selamatlah mereka atau kami....

setelah selesai solat dan 'supper'
masing-masing kembali ke asrama
bagi mereka yang masih lapar
kiosk dan koperasi smsah menjadi sandaran
tidak ketinggalan juga char kuey teow aladdin dan nasi goreng ayam atau lebih dikenali sebagai NGA menjadi rebutan dan idaman pelajar-pelajar
setelah itu,keadaan malam yang serba indah diserikan semula dengan suasana seperti mana di waktu PREP
'bilik study' dan masjid muadzam menjadi destinasi bagi pelajar-pelajar yang hutangnya masih belum selesai
bagi yang sudah selesai,katil menjadi destinasi mereka
dan mimpi menjadi mainan mereka
bagi yang belum selesai,masing-masing berhempas-pulas untuk melangsaikan hutang
kadang-kadang sehingga ke awal pagi untuk melangsaikan hutang
muka-muka ceti dan along yang menanti untuk mengutip hutang,sentiasa bermain di fikiran
maka,bertambah giatlah kerja-kerja melangsaikan hutang dilakukan
bagi mereka yang keadaannya 'tidak mengizinkan'
adik-adik 'junior' menjadi tempat mereka berharap
adik-adik tersebut merupakan harapan bagi mereka melangsaikan hutang mereka yang tertunggak
maka bergeraklah jari jemari adik-adik tersebut memegang pena dan pensel memenuhi dada-dada kertas dan buku yang dahagakan tulisan dan kemarukkan jawapan


apabila tiba hari kemuncaknya
ceti dan along pun tiba ke blok-blok yang berbentuk empat segi yang diberi nama kelas untuk mengutip hutang mereka
bagi yang sudah cukup bekalannya,hutang mereka dilangsaikan pada hari itu juga
bagi yang belum,terimalah akibatnya
tetapi,segala akibat yang diterima bukanlah untuk menjatuhkan seseorang apatah lagi untuk memalukan seseorang itu
semua yang diberikan oleh warga pendidik itu merupakan sesuatu perkara yang amat baik untuk mengajar kita
pengajaran agar kita menjadi manusia yang berguna dan bertanggungjawab

azan subuh sudah berkumandang
sudah tiba masa untuk diriku menyelesaikan hutang ku kepada yang maha esa
dan seterusnya melangsaikan hutang kerja rumahku yang masih tertunggak
mudah-mudahan dapat ku langsaikan sebelum habisnya waktu rehatku ini

kepada warga pendidik,terima kasih atas segala pengorbanan dan jasa anda
kepada revorian,terima kasih atas kenangan yang begitu bermakna yang tidak dapat dicari di mana-mana
kepada warga jenan,terima kasih atas segalanya
kepada semua warga kyuem,bantulah diriku ini untuk meneruskan perjuanganku ini
kepada keluargaku,sahabatku serta semua yang mengenaliku ucapan terima kasih yang tidak terhingga diucapkan

Thursday, December 18, 2008

'the gift'

it's not a gift from somebody to me

or a gift from me to somebody

it's actually about a book by cecelia ahern

which the title is 'the gift'

just bought it

and im still in the middle of it

so,nothing much that i can tell you guys

maybe some pictures can tell you bout the book

here they are

enjoy it!!!!!!!!!!

huhu








Tuesday, December 9, 2008

december 8,2008 - 081208

happy birthday to me

happy birthday to me

happy birthday to asyraf

happy birthday to me...


huhu

at last

im 18!!!!!!!

alhamdulillah..............





'before'







'after'

Friday, December 5, 2008

waiting for the day!!!!!!!!

it's 05 dec 08

2 days to go

waiting for the day

a special and meaningful day in my journey of life

i'm waiting for the day

and hopefully my 4 chambers heart can cooperates with the sweet couple of lungs and all of the organs inside my beloved body to function well on that day,so i still can breath on that day to continue my journey of life

insyaAllah

08 dec 08

here i come!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!